Hopp til hovedinnhold
Senteret sitt bannerbilde

Vaksine influenza /Covid

1. oktober 2024

 2024:

Det vil også i år  bli vaksinering  mot influenza og covid på ettermiddager.

Vaksinerer 14/10 , 15/10 og  21/10. (flere  ettermiddager hvis det er behov for det.) Vaksinering fra 15-18.

(Influenzavaksine  koster 275 kr. Covidvaksine er gratis)

Ta kontakt med legesenteret og bestill time. 

Ferie 2024

17. juni 2024

Ferie avholdes i tiden 24/6 -16/8 24 ( uke 26-uke 33)

-

Det vil bli redusert bemanning og dermed prioriteres  bare problemer som ikke kan vente til etter ferien.

OM E-KONSULTASJON

5. april 2022

E-konsultasjon egner seg først og fremst for enkle, kjente problemstillinger. DET SKAL IKKE BRUKES TIL ØYEBLIKKELIG-HJELP-HENVENDELSER da det kan ta inntil 5 virkedager før du får svar. E-konsultasjon vil være stengt når den enkelte lege har ferie. Du må da kontakte legesenteret for en vanlig legetime ved behov. 

E-konsultasjon koster det samme som en vanlig legetime. Betaling for e-konsultasjon vil bli sendt ut via Convene; du får en sms etter ca 3 døgn med en lenke til hvordan du betaler og en kode. 

Betale med mobilen - Ofte stilte spørsmål - Convene

BRUK AV HELSENORGE

5. mars 2020

Vi anbefaler bruk av helsenorge.no for bestilling av legetimer og resepter. Det er også mulig å benytte e-konsultasjon med fastlegen. 

Helsenorge kan nå lastes ned som en app- da blir innlogging mye enklere: Helsenorge-appen - helsenorge.no

Hvor mange tjenester du vil se når du logger deg inn vil være avhengig av hvilke tjenester din fastlege har valgt å tilby. De fire tjenestene er:

1) Bestill time

Du vil enkelt kunne få en time som passer, og bestillingen skal kunne gjøres når det passer deg. I tillegg skal du kunne se dine bestilte timer og avbestille disse.

2) Forny resept

Du kan sende en melding til fastlegen din og be om å få fornyet resept på dine faste legemidler, medisinsk utstyr og annet som forskrives på resept.

3) Start e-konsultasjon

E-konsultasjon er en legetime som gjennomføres via nettet. Du betaler vanlig egenandel og fakturagebyr for denne tjenesten. Du kan bare bruke denne tjenesten når det ikke krever fysisk oppmøte. Tjenesten skal ikke brukes til øyeblikkelig hjelp og akuttsituasjoner.

4) Kontakt legekontoret (e-kontakt)

Denne tjenesten kan brukes til administrative spørsmål, som ferieavvikling og adkomst. Spørsmålene via denne tjenesten vil normalt besvares av resepsjonen på legekontoret. Du kan ikke få helsehjelp via denne tjenesten.

TIME FREM I TID

4. november 2014

Ønsker du PLANLAGT  time SENERE  i måneden- skriver du det- gjerne med ønsket dag-og med en KORT problemstilling.

Er et ALTERNATIV  til  Time samme dag . 

Bestilling på samme måte på helsenorge (timebestilling), eller eventuelt via helserespons (SMS)/telefon til oss. 

TIME PÅ DAGEN

25. september 2014

Vår målsetting er at du som pasient skal få time den dagen du ønsker det og ikke langt frem i tid. Derfor har vi siden februar 2013 hatt timeboksystemet som kalles Time-samme-dag.

Vi anbefaler at du bestiller via helsenorge (eller eventuelt sender SMS via helserespons) kvelden før du vil ha time eller tidlig morgen samme dag.

For noen pasienter er det nødvendig å planlegge når man skal ha legetime. I slike tilfeller ber vi deg bestille timen i god tid.

MINE RESEPTER

25. september 2014

Resepter sendes elektronisk til apoteket, og du kan hente dem på det apoteket du ønsker. Vi anbefaler at du bruker helsenorge for å få oversikt over reseptene dine, samt for å bestille nye resepter. 

BETALING

24. september 2014

Vårt legesenter er utstyrt med betalingsterminal.

Vi oppfordrer alle våre pasienter til å benytte kortbetaling ved besøk hos oss.

Dersom regningen ikke betales på automaten innen 72 timer vil den komme som en faktura på sms eller mail via Convene. 

Oversikt over regningene dine kan du finne ved å logge deg inn på patiensky.no. Der kan du finne både betalte og ubetalte regninger.